Podstawowe typy materiałów na łozyska ślizgowe:
SBT: - taśma stalowa pokryta spiekiem brązowym z samosmarną warstwą ślizgową z PTFE. Bardzo trwałe, o doskonałych właściwościach ślizgowe i powszechnie stosowane.
BBT: - taśma brązowa pokryta spiekiem brązowym z samosmarną warstwą ślizgową z PTFE.
RBT: - nierdzewna stal pokryta spiekiem brązowym z samosmarną warstwą ślizgową z PTFE.
SBP/DEX: - taśma stalowa pokryta spiekiem brązowym z warstwą ślizgową z kompozytu POM z kieszonkami do depozytu smaru.
SBEX: - taśma stalowa pokryta spiekiem brązowym z warstwą ślizgową z kompozytu PTFE + PEEK z kieszonkami smarnymi.
SWPB: - taśma stalowa z brązową warstwą ślizgową (CuPb10Sn10) z kieszonkami do depozytu smaru. Obciążenie statyczne: 300N/mm², dynamiczne:140N/mm².
WICO: - taśma stalowa lub mosięzna (WICO 63) pokryta utwardzanym modyfikowanym kompozytem POM. Tulejki przeznaczone są głównie do ruchu oscylacyjnego nawet o bardzo małej amplitudzie (fretting).
WB700/800: - taśma brązowa (CuSn8) z kieszonkami do depozytu medium smarnego.
WB 702/802/802-T: - Łożyska zwijane z taśmy brązowej (CuSn8) z otworami do depozytu smaru. Przeznaczone do pracy w trudnych warunkach pracy, w celu wyeliminowania smarowania ciągłego lub wydłużenia okresu pracy pomiędzy przeglądami.
BWG: - różne kompozyty brązowe z wkładkami z grafitu.
SINT: - spieki brązu i żelaza nasączone środkiem smarnym (SINT A50, B50, B51, F60, D11).
RG: - różne gatunki brązów, (np.: Rg5, Rg7, S40, CuSn12, CuPb10Sn, CuAl10Ni, CuAl10Fe, CuZn40Al, CuSn8, WB800, i inne). Tuleje toczone z pełnego brązu.
PDE: - samosmarne kompozyty z tworzyw sztucznych (PTFE, POM, PBT, PEEK, PPA, grafit, brąz, włókna syntetyczne). różne kompozyty brązowe z wkładkami z grafitu.
DE-BiMetal: - łożyska z taśmy stalowej (nierdzewnej) z warstwą ślizgową ze specjalnych samosmarnych kompozytów brązu wzbogaconych grafitem i molibdenem. Mogą być stosowane w najtrudniejszych warunkach pracy i przy wysokich obciążeniach. Dostępne specjalne aplikacje do turbin.
DE-Metal: - łożyska ze specjalnych samosmarnych kompozytów brązu, żelaza lub niklu. Materiał wzbogacony grafitem i molibdenem zapewnia doskonałe właściwości ślizgowe. Może być stosowany w najtrudniejszych warunkach pracy i przy wysokich obciążeniach oraz w temperaturach do +600°C. Może pracować również w wodzie.
MOSMAX: - nowoczesne, bezobsługowe łożyska wykonane z krzyżowo nawijanych włókien szklanych i żywicy epoksydowej z samosmarną warstwą ślizgową z włókien PTFE i PES. Charakteryzują się dużą wytrzymałością i odpornością na korozje. Mogą być stosowany w najtrudniejszych warunkach pracy i agresywnym środowisku, przy dużym zanieczyszczeniu i wysokich obciążeniach.